Algemene Voorwaarden
Algemene Voorwaarden Special 4 Pets
Artikel 1 – Definities
1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
3. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
4. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
5. Retourformulier: het retourformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Special 4 Pets;
Nieuwstraat 1, 4417 AE Hansweert
E-mailadres: info@special4pets.nl
KvK-nummer: 56344481
Btw-identificatienummer: NL002211151B40
Artikel 3 – Overeenkomsten en diensten
1. Deze algemene voorwaarden van webwinkel Special 4 Pets, hierna te noemen “ondernemer”, zijn van toepassing op alle overeenkomsten en diensten die ondernemer aangaat met consumenten.
Artikel 4 – Artikelen
1. De artikelen die ondernemer verkoopt en levert aan consumenten kunnen door productontwikkeling aan tussentijdse wijzigingen onderhevig zijn. Zo kunnen de artikelen te allen tijde tussentijds aangepast worden of uit het assortiment worden gehaald. Ook kunnen nieuwe artikelen aan het assortiment worden toegevoegd, voor welke deze algemene voorwaarden zullen gelden. Bestellingen die op het moment van productwijziging al geplaatst zijn, vinden plaats volgens de op het moment van bestelling overeengekomen prijzen en producten.
2. De producten die ondernemer verkoopt en levert zijn uitsluitend bedoeld voor gebruik met betrekking tot honden en katten.
Artikel 5 – Prijzen
1. Alle genoemde prijzen op de website van: www.special4pets.nl zijn in euro en inclusief BTW.
2. Bezorgkosten worden berekend op gewicht en het totaalbedrag van de bestelling. Zie onderstaande tabellen. De producten zullen worden bezorgd via verzendservice PostNL.
3. Alle genoemde prijzen zijn aan prijswijzigingen onderhevig en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving door ondernemer tussentijds gewijzigd worden. Bestellingen die op het moment van prijswijziging al geplaatst zijn, vinden plaats volgens de op het moment van bestelling overeengekomen prijzen.
Verzendkostentabel Nederland | |||||
Bestellingen tot 30 kilo onder € 100,- | Bestellingen tot 30 kilo vanaf € 100,- | Bestellingen vanaf 30 kilo | |||
€ 6,95 | Geen verzendkosten | € 8,95 |
Verzendkostentabel België | |||||
Bestellingen tot 22 kilo | Bestellingen 22-30 kilo |
Bestellingen vanaf 30 kilo | |||
€ 9,95 | € 13,95 | € 16,95 |
Artikel 6 – Betaling
1. Betaling kan op onderstaande manieren geschieden:
– via IDEAL
– via Overschrijving
– via Bancontact
– Contante betaling bij afhalen ondernemer
2. Facturen zullen altijd elektronisch verstuurd worden. Consument zal deze ontvangen na het plaatsen van zijn bestelling.
3. Bestellingen zullen pas verzonden worden nadat de betaling is ontvangen door ondernemer.
Artikel 7 – Levering en uitvoering
1. Als plaats van levering geldt het adres dat consument aan ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
2. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. Consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. Consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
3. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft consument geen recht op schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform lid 3 van dit artikel zal ondernemer het bedrag dat consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Ondernemer zal de op de website genoemde, algemene lever- en afhaaltijden als richtlijn proberen aan te houden. Echter behoudt ondernemer zich het recht om hiervan af te wijken indien noodzakelijk.
6. Consument dient thuis te zijn op het moment van levering. Dit moment wordt vooraf kenbaar gemaakt. Consument zal digitaal een track and trace code ontvangen van PostNL.
7. Particuliere bestellingen zullen 2 maal aangeboden worden door PostNL. Dit kan op het door consument aangegeven adres of bij een PostNL Servicepunt. Tevens kan aflevering bij buren geschieden indien consument niet aanwezig is. Voor niet-leverbare of geweigerde bestellingen zal PostNL extra kosten doorbelasten aan ondernemer. Ondernemer zal deze kosten doorbelasten aan consument.
8. Zakelijke bestellingen zullen 2 maal aangeboden worden door PostNL op het door de zakelijke klant aangegeven adres. Voor niet-leverbare of geweigerde bestellingen zal PostNL extra kosten doorbelasten aan ondernemer. Ondernemer zal deze kosten doorbelasten aan de zakelijke klant.
9. Afhalen van producten kan uitsluitend op afspraak. Dit kan telefonisch of per e-mail overeengekomen worden. De algemene afhaaltijden zijn:
– dinsdag 8.30-17.00 uur
Artikel 8 – Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door consument of een vooraf door consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Dierenvoeders dienen ongeopend geretourneerd te worden. Indien consument van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren in de originele staat en verpakking aan ondernemer retourneren, conform de door ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
3. Wanneer consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan ondernemer. Het kenbaar maken dient consument te doen middels het retourformulier. Nadat consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient consument het product binnen 14 dagen retour te sturen. Consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
4. Beschadigde of gebruikte producten worden niet geruild of terug genomen. Eventuele verzendkosten bij een omruiling zijn voor rekening van consument.
5. Indien consument na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Artikel 9 – Kosten in geval van herroeping
1. Indien consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien consument een bedrag betaald heeft, zal ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door ondernemer.
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
1. Ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
Artikel 11 – Klachtenprocedure
1. Indien consument een klacht heeft aangaande de producten of dienstverlening van ondernemer, kan hij zijn klacht kenbaar maken bij ondernemer. Dit kan telefonisch of per e-mail geschieden. Ondernemer zal binnen 5 werkdagen contact opnemen met consument aangaande de klacht. Ondernemer zal zich uiterst in spannen om te komen tot een bevredigende oplossing.
Artikel 12 – Aansprakelijkheid
1.Ondernemer kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor veranderingen in de gezondheidstoestand van de hond/kat ten gevolge van het gebruik van de producten. Bijvoorbeeld door verkeerd gebruik van het product of door gebruik van het product bij doeleinden waar het niet voor is bedoeld. Bij het gebruik van het product dient de gebruiksaanwijzing/voedingsadvies bij het product in acht genomen te worden. Bij twijfel over de gezondheidstoestand en conditie van uw hond/kat dient u uw dierenarts te raadplegen. De genoemde gewichten/hoeveelheden/aanbevelingen op de website, folders of andere informatiedragers zijn uitsluitend als indicatie bedoeld. Hieraan kunnen in geen enkel geval rechten worden ontleend.
2. De aansprakelijkheid van ondernemer is altijd beperkt tot het bedrag van de bestelling/ overeenkomst.
3. Mocht een artikel onverhoopt uit het assortiment zijn, en nog door consument besteld zijn, is ondernemer verplicht een gelijkwaardig alternatief aan te bieden of de betaling terug te storten aan consument.
Artikel 13 – Privacybescherming
1. Ondernemer is verplicht alle gegevens van haar klanten strikt vertrouwelijk te behandelen en zal deze nooit zonder voorafgaande toestemming van consument aan derden afstaan met het oog op reclame of voor welke doeleinden dan ook. Alle gegevens van de consument worden door ondernemer uitsluitend gebruikt voor het nakomen van haar verbintenis met de consument (het afleveren van de juiste producten op het juiste adres).
2. Consument heeft het recht om zijn gegevens op te vragen, te laten wijzigen of te laten verwijderen. Consument kan hiervoor contact opnemen via info@special4pets.nl
Artikel 14 – Nederlands recht
1. Op alle overeenkomsten die ondernemer aangaat met consumenten, en op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.